Etos pracy – z tym najczęściej kojarzy się Poznań. Niektórzy mówią jeszcze o naszym wyjątkowym skąpstwie. My jednak nazywamy to planowaniem wydatków, dobrą organizacją i uporządkowaniem finansów. Czasami słyszymy, że to dlatego, że byliśmy w pruskim zaborze. Być może to nie zaszkodziło, ale słynny dziejopisarz Gall Anonim pisał w XII wieku w swojej kronice o wielkopolskich ziemiach, że miód tu słodszy, a plony obfitsze. Może więc jest w nas Wielkopolanach coś co skłania do większego wysiłku i zrozumienia, że SAMI możemy więcej i nie potrzebujemy jałmużny ze strony władz centralnych.
Bezkrwawa rewolucja to jest właśnie Steam Punk. Nie chcemy nikogo zmieniać na siłę, wręcz przeciwnie chcemy, żeby mężczyzna był mężczyzną ze wszystkimi swoimi (małymi) wadami i milionami zalet.Bo na tym polega istota barber shopu i serii naszych kosmetyków. Niech każdy facet będzie sobą i dąży do swojej własnej perfekcji, a to, że lubimy przebywać w swoim towarzystwie i różnimy się drobiazgami – no cóż – co w tym złego? Kto lepiej nas zrozumie od innego mężczyzny, który tu nie musi się tłumaczyć, że ma brodę, że mu się dziś (znowu) nie chciało, a w weekend chce wyjechać z kumplami na eksploracje starych fabryk na Dolnym Śląsku?
Woda Kolońska Rewolucja zadebiutowała na Targach Look w Poznaniu w kwietniu 2019 roku. To dziesiąte dziecko jamowej układanki, które ledwo się już mieści w przyciasnej kołysce całej steampunkowej serii. Często ludzie pytają czym różni się Woda Kolońska od Płynu Po Goleniu? Płyn typu After Shave jest troszkę tańszą wersja Wody Kolońskiej. Jego głównym zastosowaniem jest szybka dezynfekcja golonych miejsc z odrobiną zapachu, który niekoniecznie będzie się utrzymywał przez długi czas. Ma odświeżać i powodować uczucie dobrego rozpoczęcia dnia, ale szybko się ulatnia. Woda Kolońska jest produktem bardziej ekskluzywnym z dużą ilością ekstraktu zapachowego, który pozostaje wyczuwalny przez wiele godzin.
Przyszła wiosna, a wraz z nią powiew świeżego powietrza i spory zastrzyk pozytywnej energii. Buzujące od słońca endorfiny wykorzystaliśmy do przygotowania największego, w naszej dotychczasowej historii, stoiska PAN DRWAL & FRIENDS na Targach Look 2019 w Poznaniu. Wymagało to nie lada wysiłku i wielu tygodni ciężkiej pracy całego zespołu, ale wiecie co…to była absolutna moc. Każda poświęcona przygotowaniom minuta zwróciła się podwójnie, w postaci Waszego zainteresowania, uśmiechu, pozytywnych wibracji, zbitych piątek, ilości wspólnie zrobionych zdjęć, rozmów i dziesiątek wypitych… sami wiecie…
Woda po goleniu to nasz najnowszy jamowy produkt i dziewiąty w linii steampunkowych kosmetyków! Krótko mówiąc mijają dwa lata od rozpoczęcia produkcji oleju do brody, a prawie trzy od powzięcia decyzji o własnej serii produktów do włosów i brody. Zamysł był jasny – linia kosmetyczna dla mężczyzn barber shopu Adam Szulc musi być spójna z całokształtem tradycyjno- rodzinnego rzemiosła jakim param się od ponad trzydziestu lat. Nurt w sztuce o nazwie Steam Punk jest mi niezmiernie bliski z racji zainteresowań historycznych, muzycznych i głębokiej poznańskości.
Steam Punk story…. – to skąd wzięła się nazwa na nasze kosmetyki to nie jest przypadek ani wymysł jakiejś agencji…tfu pijarowej. To jest autentyczna historia, która w Poznaniu ma miejsce. Nasze miasto od początku XIX wieku było silnym ośrodkiem rewolucji przemysłowej w Polsce. Stąd ten STEAM jako wiek pary, jako element pracy organicznej i wymyślenie, zrozumienie i wdrażanie przez poznaniaków sensu pracy organicznej i pracy jako składowej walki o wyzwolenie spod niemieckiego zaboru. Po II wojnie światowej Poznań rozrósł się, powstały nowe fabryki, w których pracowali konserwatywni mieszczanie i pracownicy z okolic miasta. Tamci ludzie mieli dzieci, a dzieci jak to dzieci nie zawsze podzielają wszystko to, o czym mówią rodzice. Wiele spośród tych dzieciaków zasiliło i budowało szeregi subkultur.
Ostatnie kilka lat to ogromny wzrost zainteresowania kosmetykami dla mężczyzn. Nie chodzi tu tylko o pielęgnację włosów, brody czy akcesoria do golenia lecz zauważalny trend, który czyni mężczyzn bardziej świadomymi. Ta świadomość wpływa na to co kupujemy czy pozwala szukać nam miejsc w których czujemy się dobrze. Z nieukrywanym zadowoleniem patrzymy jak odradza się w Polsce tradycyjne fryzjerstwo męskie oraz powstają kolejne barbershopy. To właśnie w takich miejscach nowoczesny mężczyzna może odpocząć, zrelaksować się oraz skorzystać z profesjonalnych usług skrojonych dla jego potrzeb.